مقالات

جنرال سرویس دستگاه های فتوکپی ریکو کونیکا

سرویس دستگاه کپی

سرویس دستگاه فتوکپی ریکو

سرویس کردن دستگاه کپی به معنای پاک سازی و برررسی قطعه های درونی یک دستگاه کپی می باشد. پس از انجام دادن سرویس دستگاه فتوکپی بسیار بهتر از قبل کار می کند. یکی از برندهای دستگاه کپی ریکو است. برای سرویس کردن و تمیز کردن دستگاه کپی ریکو بایستی همه مراحل کار با دقتی بسیار زیاد و به شکلی درست انجام شود. پیش از هر کاری لازم است که دفتر راهنمای دستگاه فتوکپی ریکو را بخوانید. پس از آن باید توجه کنید که کدام یک از بخش ها نیاز به پاک سازی دارند.

بخش های اصلی

شیشه، ذوب کننده و غلطک از اصلی ترین قطعه ها در دستگاه فتوکپی هستند که بایستی به طور دقیق و کامل پاک شوند. اگر این بخش ها کثیف و آلوده باشند پروسه چاپ صحیح صورت نمی گیرد و حتی امکان این که دستگاه صدمه ببیند وجود دارد. نکته مهم که در این جا باید به آن توجه داشته باشید این است که برای سرویس و پاک کردن دستگاه کپی نباید از تمیز کننده های شیمیایی بهره ببرید.
ابزار های مناسب
بهره گیری از ابزارهایی که تیز باشند و یا غیر استاندارد سبب می شوند تا دستگاه و همه بخش هایش آسیب ببینند.
مراحل سرویس دستگاه ها
در زیر مراحل پاک کردن دستگاه کپی ریکو را می گوییم:تونر ریخته شده برای پاک کردن تونر ریخته شده در دستگاه ریکو باید از وکیوم تونر بهره ببرید. وکیوم تونر باید دست کم یک دفعه در روز استفاده شود. زیرا از وارد شدن تونر به دستگاه و خراب شدن قطعات جلوگیری می کند.غلطک دومین بخش دستگاه که باید آن را تمیز کنید غلطک است که روش خاص خود را برای تمیز کردن دارد.
ذوب کننده
ذوب کننده یکی از قسمت های اصلی در دستگاه کپی ذوب کننده است. برای این که دستگاه به درستی کار کند باید به خوبی تمیز شود. برای تمیز کردن ذوب کننده احتیاج به پارچه نرم و روغن سیلیکون است.صفحه نمایش برای پاک کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو لازم است که از پاک کننده های شیشه بهره ببرید. سرویس دستگاه فتوکپی شارپ دستگاه فتوکپی با مارک شارپ دارای قابیلیت و عملکرد بالایی است که از آن در بیشتر کسب و کارها و دفاتر بهره می برند. اما این دستگاه نیز مثل دیگر دستگاه های الکترونیکی برخی اوقات ممکن است با یک سری مشکلات رو به رو شود.

سرویس منظم دستگاه های کپی

برای این که دستگاه فتوکپی شارپ بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد لازم است که به صورت منظم توسط تکنسین های مجرب سرویس شود. برخی از ایراداتی که ممکن است این دستگاه بعد از مدتی استفاده داشته باشد مثا کیفیت چاپ پایین، دادن پیغام های خطا، گیر کردن کاغذ و غیره است. نگاهی به مشکلات دستگاه کپی شارپ برای این که بتوان همه مشکلاتی که به مروز زمان برای این دستگاه پیش می آید را رفع کرد لازم است به درستی با اجزای آن آشنایی داشت.

اجزای مهم

اجزای مهم در دستگاه فتوکپی شارپ حاوی شیشه پلاتن، سینی ورودی، کارتریج تونر، درام چاپ، سینی کاغذ و واحد فیوز است. خرابی و سرویس نکدن هر یک از این اجزا می تواند سبب ایجاد مشکل در کارکرد دستگاه شود. جلوگیری از مشکلات در دستگاه فتوکپی شارپ در این جا به دو روش ساده برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات در دستگاه کپی شارپ اشاره می کنیم:
تمیزکاری و نگه دار
تمیز کاری و نگه داری دستگاه شارپ به صورت منظم برای کارکرد عالی این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه نگه دارنده شامل پاک کردن شیشه پلاتن، رولرهای تغذیه کاغذ و درام چاپ می باشد. تمیز کردن منظم بخش های دستگاه و پیشگیری از وارد شدن گرد و خاک به دستگاه از ایجاد بسیاری از مشکلات در دستگاه فتوکپی شارپ جلوگیری می کند و سبب افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد.
اپدیت های نرم افزار
آپدیت کردن نرم‌افزار سیستم آپدیت یا همان به روز رسانی نرم افزار سیستم دستگاه کپی شارپ سبب می شود تا بتواند با نرم افزارهای جدید سازگاری پیدا کند. لازم است که سایت های تولید کننده را ارزیابی کنید تا بتوانید آپدیت های نرم افزار متناسب با مدل دستگاه را پیدا کنید.سرویس دستگاه فتوکپی کونیکا لازم است که برای سرویس یا تعمیر دستگاه فتوکپی کونیکا به مراکز معتبر رجوع کنید.
مراکز پیشرفته سرویس دستگاه
این مراکز از پیشرفته ترین و مهم ترین تجهیزات برای تعمیر و سرویس بهره می برند. دستگاه کپی کونیکا ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار افت کیفیت شود. لازم است در صورتی که دستگاه کپی مونیکا خراب شود عیب یابی به صورت تخصصی برای این دستگاه انجام شود. در این صورت آنالیز به صورت همه جانبه برای قطعه های اصلی و جانبی دستگاه انجام می گیرد. تعمیرات و انجام سرویس ها، عوض کردن قطعه های معیوب و آسیب دیده با قطعات اورجینال و اصلی خدماتی است که مراکز تعمیر دستگاه کپی کونیکا برای مشتریان انجام می دهد.دستگاه های فتوکپی کونیکا در مقایسه با دیگر محصولات مشابه با خود به لحاظ کیفیت کار و ساخت بسیار عالی هستند.
استهلاک
اما به مرور زمان برخی از قطعات این دستگاه دچار استهلاک می شوند. بنابراین نیاز به ترمیم و سرویس این دستگاه ها بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که در صورت مراجعه به مراکزی که غیرمجاز و یا نامعتبر هستند می توانند دستگاه شما را با اشکالات اساسی دیگر رو به رو کند. تنها متخصصاتی مجاز به تعمیر و سرویس بخش های مختلف دستگاه فتوکپی کونیکا هستند که دوره های عملی و علمی را گذرانده باشند.
تعمیر در محل و در دفتر ما
برای تعمیرات دستگاه کپی می توان از دو روش تعمیر در مرکز یا تعمیر در محل استفاده کرد. کاربران می توانند با توجه به شرایطی که خود دارند یکی از این دو روش را انتخاب نمایند.کاربران محترم لازم است که در صورت رخداد هر گونه ایراد در رابطه با دستگاه های کپی کونیکا به نمایندگی این برند مراجعه کنند. این کار می تواند اقدامی درست و هوشمندانه باشد. چون همه سرویس ها و خدماتی که نمایندگی کونیکا انجام می دهد مطابق با ضوابط و استانداردهای مطرح شده از سوی شرکت سازنده این برند است. کارشناسان نمایندگی فتوکپی کونیکا در سریع ترین زمان ممکن و با مهارت بالا و دقت فراوان به رفع عیوب دستگاه شما می پردازند و متناسب با کار انجام شده قیمت منصفانه ای برای شما تعیین می کنند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *